torsdag 1 augusti 2013

Promenad och ensamträning

Trots att vi var uppe med tuppen har dagen inte känts speciellt produktiv, hjärnan har varit avstängd efter gårdagens begravning och jobb.
Dagen började med att avverka lite skoluppgifter och sen tog jag en hund i varje hand o försökte mig på en någorlunda ordnad promenad bort till min mor för att hämta bilen, det där med ordnad promenad gick väl som det gick men vi kom i alla fall fram. tillslut ska väl tilläggas.
Sen hopp in i bilen och hem igen för att lämna av de två små odjuren igen för ett par timmar medan jag begav mig iväg på husvisning tillsammans med hela tjocka släkten. Min fantastisk kunnige bror ratade väl huset direkt och avrådde oss ganska så fort från köp, tråkigt - mycket tråkigt. Men om bror min säger att vi köper oss problem är det så det skulle bli för det han inte vet om hus är inte värt att veta.
Så nu är vi tillbaka på ruta ett i husletandet men vad gör det om 100 år? Eller om 100 år gör det nog inget alls men om en sådär 6 månader gör det väldigt mycket för då kommer vi tvingas ut i en barack på 19 kvm när de renoverar huset vi bor i nu och det vill jag då inte!

Hundarna klarade ensamhet utan några problem, båda låg och snarkade i soffan när jag kom hem igen och verkade inte direkt påverkade av att ha föräldrafritt - skönt det, hade verkligen inte orkat städa upp efter någon fest!

Nu blir det ytterligare lite plugg och sen en vända hem till mor igen för att umgås lite extra med bror och familj innan de beger sig hem till bästkusten igen.

Over and out!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar