måndag 27 februari 2012

2012-02-27

Igår var Prins på dagis och det är så roligt att man faktiskt märker att han trivs där.

Själv var jag helt själv på dagen och hade två saker på min "att göra" lista, nämligen att läsa och sy färdigt till köket. Tror ni att jag gjorde något av det jag skulle? NÄ! Istället storstädade jag lägenheten och tog o fixade avlopp o hela alltet så nu är det vårfint här hemma!
Kvällen spenderades på Lbk tillsammans med Helene och Jenny. Det blev lydnad för hela slanten idag och jag tror aldrig att jag har haft den känslan tillsammans med Prins någon gång innan. Det var som att vi var ett eller hur man ska förklara det hela. Trots mycket störning så var han väldigt lyhörd och kämpade verkligen för att göra rätt och det var en helt magisk känsla som har gjort att jag svävar på små rosa moln!

Prins är verkligen en hund som behöver mycket mental stimulans för att vara glad och lite lagom. Undrar om det går att köra för mycket med honom? Han har mer go och driv än många andra bruksraser.
Just därför ska vi till klubben ikväll också och träna lite. Ska börja träna in rutan hade jag tänkt mig, känns som att det är ett moment som kan ta riktigt lång tid så det är lika bra att börja så att man kan få LK 2 avklarad hyffsat fort oxå :)
Är liten sugen på att träna in framförgåendet och köra Apkl rätt fort oxå...

1 kommentar: